• Café IFK

    Café IFK Då var vi åter igång méd vårt Café! Denna första gång efter 15 månaders uppehåll - undantaget ett utecafé den 24 september – kom 13 besökare. Vi hoppas nu kunna köra caféet en gång i månaden och kom överens om att boka följande torsdagar för kommande café. Nästa cafe blir den 29 juli och därefter 19 augusti, 9 september 14 oktober,11 november och 9 december. Vi kör vidare med en liten tävling vid varje cafe med ny poängberäkning. Fjorårets tävlingar slås samman med årets och i december korar vi en Cafémästare där vi liksom tidigare räkning in våra 8 bästa resultat. Välkomna till nästa cafe torsdagen den 29 juli kl 13,30 Ha det gott – vi ses! Rolf, Klockare, Kjell-Åke Café IFK – träffpunkten för social samvaro bland medlemmarna i IFK Ystad FK, IFK Ystad HK, YKV" IFK Ystad FK 15 jul 2021 0kommentarer
  • Tillsammans får vi en trygg sommar

    Sol, värme och bad – och många som njuter vid våra fina stränder i Ystad! Trängsel vid våra populära badplatser kan tyvärr skapa stora problem för ambulans, räddningstjänst och polis som måste kunna ta sig fram snabbt om olyckan skulle vara framme. I samverkan med vår förening vill Polisen, Räddningstjänsten och Ystads kommun be er om att vara noga med var du, din familj och dina vänner parkerar bilar och cyklar när ni ska till stranden. Låt oss hjälpas åt att alltid se till att lämna utryckningsväg (det är skyltat Räddningsväg) öppen, så att räddningsfordon kan ta sig fram! Igår kom det ett larm om en befarad drunkningsolycka i Sandskogen och ambulans inte nådde fram till platsen på grund av en felparkerad bil. Vid tidigare larm har det också handlat om felparkerade cyklar. Lyckligtvis slutade det hela väl denna gång, men nästa gång kan det vara du, din kompis, ditt syskon eller mormor som behöver hjälp och där utryckningsfordonen inte kommer fram. Sprid gärna detta viktiga budskap till barn, kompisar, familj och vänner, så att vi alla kan fortsätta njuta på stranden i sommar, och så att hjälpen kan nå fram om vi skulle behöva den. Läs gärna mer på www.ystad.se/strandliv Många hälsningar och en önskan om en fin sommar! IFK Ystad FK 8 jul 2021 0kommentarer
  • Café IFK

    Café IFK En liten påminnelse om vårt Café IFK som drar igång på torsdag den 1 juli med start 13.30 Vi har säkert mycket att prata om med det långa uppehåll som vi haft p.g.a. pandemin. Därför kör vi denna gång utan tävling och inbjuda gäster. Det blir fika med samtal och social samvaro. Välkomna! Ha det gott – vi ses! Rolf, Klockare, Kjell-Åke Café IFK – träffpunkten för social samvaro bland medlemmarna i IFK Ystad FK, IFK Ystad HK, YKV IFK Ystad FK 24 jun 2021 0kommentarer
  • Hämtning av korvlådor

    Till er som har sålt korvlådor, de har redan kommit och finns för avhämtning i Kamratvillan tisdag 8 juni mellan 17.30 och 19.00. Det är viktigt att lådorna hämtas då eftersom det inte finns utrymme att förvara dem kylda i villan. IFK Ystad FK 7 jun 2021 0kommentarer
  • Nu drar det i gång

    Efter tidernas längsta försäsong så börjar det nu närma sig seriestart vilken för vår del kommer att ske på hemmaplan fredag 4/6 klockan 19.00 mot Åhus/Horna BK. Spelschemat finns på Skånebolls hemsida och så fort det är spikat till 100% så kommer givetvis alla matcherna in i vår kalender här på laget.se. Förberedelser helt utan testmatcher gör att det för oss, precis som för de flesta andra lag kommer att ta några omgångar innan allt är på plats vad gäller hur vi agerar i spelet både med och utan boll men framför allt hur vi hanterar de stora ytorna som det nu innebär i förhållande till de man tränat på i mindre grupper ett par månader. Men vi har en bra och jämn trupp med duktiga spelare där de flesta också varit med ett tag så ser inte orosmoln utan i stället med spänning och tillförsikt fram emot att äventyret kan börja. Efter en del turer och omröstning bland klubbarna så kommer serien att spelas som en dubbelserie. Utan kval i någon del av tabellen vilket innebär att vinnaren går direkt upp och lagen på platserna 11-12 tvingas ta steget ner. Kan ju sägas mycket om detta men är personligen övertygad om att de flesta av oss klubbar tycker det viktigaste är att matcherna kommer i gång NU och hade Skåneboll kommit med förslaget enkelserie men ändå start NU och spel några omgångar innan sommaruppehållet och då även tagit tillbaka kvalet igen till hösten så hade vi nog sett ett annat resultat av omröstningen. Nog om det och full fokus på det vi kan påverka och det är att komma så förberedda och laddade som det bara går till matcherna och även om man givetvis önskar samtliga spelare på varje träning så har det förutom några korta perioder under försäsongen varit god uppslutning på träningarna. Träningar som varit väldigt bra med hög intensitet, högt tempo och bra kvalité. Så ja, bara att avsluta med - Nu kör vi och hoppas vi snart får möjlighet att alla ses på våra matcher. /Rasse Seniorlag 26 maj 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter